lauantai 12. helmikuuta 2011

Leima passiin

Mullapa onkin jo ihkaoma passi! Mut ei olla viel käyty passikuvas, mut kyl mä uskon et ne tullisedät mut tunnistaa vaikkei siin kuvaa oiskaan.
No sitä passii tarvittiin nyt sit ekan kerran ku mä olin siel Tallinnassa! Aluks mä en ois kyl kauheesti halunnu lähtee sinne, ku piti autoon mennä. Perjantaiaamuna IM laitto mut, äiskän ja Yhmä siis autoon. Me ajettiin mummille ja mähän olin tosi intona et aijaa tää on se "laivajuttu" mist oli puhetta, et olipas kiva ja lyhyt automatka. Mut voi venäjä ku mua huijattiin. Se Yhmä jäiki sinne mummille ja mun ja äiskän matka jatkui. Yritin kyl viestittää IM:lle et heiiii kyl ihan voit kuule tohon seuraavalle bussipysäkille sit tipauttaa meikäläisen, osaan kyl kotiin takas. Mut ei, ei se jättäny.

No me ajettiin jonku matkaa ja mä sit vähän koitin hankkia säälipisteitä ja vapautuksen autosta kuolaamalla itteni ihan märäks. Ei tehonnu. Mut sit meidän autoon tuli viel se Leevi josta aiemmin kerroinkin! Leevi on kyl tosi siisti tyyppi, meil oli ihan hadee eli hauskaa.
No joo siis sit siitä Leeviltä me ajettiin viel vähän aikaa ja yhtäkkii oltiinki siel laivas! Mä olin siin vaihees sit aika sitä mieltä et nyt meikätyttö tulee sinne pallomereen, et morjes vaan äiskä. Äiskä sano et nyt vaan kuule maate ja ootellaan. Mä olin kyl vähän äreissäni siitä, et laival ollaan joo, mut ei mitään tsäänssei päästä sinne pallomereen. IM:kin vaan laitto meille jonku vesikipon ja läks kävelee, oisko ollu vähän sellanen "lällällää" tepä jäätte sinne. No en tiiä, mut ei siin sit kyl kauaa menny ku IM ja Leevin IM tuliki takas. Aika jännä et muuten Leevin äiskä ei lähteny mukaan, ku mun äiskä lähti ja meidän molempien IM:t kans. Ois pitäny kysyy Leevilt, mut olin ehkä vähän ujo enkä kehannu.

No sit me mentiin sinne hotelliin ja se oli kyl aika makeet! Meitsi oli ekaa kertaa hotellis ja IM sano et olin niin hienosti et pääsen uudestaanki. Joo voimmä lähtee, mut en kyl autol..

Mä nukuin siel sit yön, ihan ku kotonaki, eli tosi hyvin. Me äiskän kaa oltiin IM:n viekus koko yö. No sit tuli aamu ja mä aattelin et nyt sit voitas lähtee sinne aamiaisbuffettiin. No kivakiva, mulle vaan ilmotettiin että sun aamiaisbuffees on täs, et pistähän kitusiis. Jotain %&¤%&% kuivia nappuloita! Just joo. Et näin sit pientä koiraa huijataan. Taidanpa tehdä pikku soiton jonnekin Kaisansuojeluyhdistykseen tms.

Meil oli aamul aika rento aikataulu ja siin hengailtiin ja sithän mut taas pistettiin autoon. Voi elämän kevät. No ei taas ollu onneks pitkä matka. Mentiin sit sellaseen halliin jossa oli kaikkee musaa ja kuulutuksia ja paljon muitaki koirii.  Eli näyttelyssähän me sit oltiin. IM vähän katteli siin jotain muunrotusii koirii kun ne oli siel kehäs ja sano jo et nyt taitaa olla sen verran ankara täti että jäädään sielt pois. No ei me sit jääty kuiteskaan, ku haloo sinne asti oltiin menty. Ulkomaille! No se tuomari sit ei ollu mulle niin kiva ku se setä viimeks. Mä en saanu ruusukkeit enkä pokaaleit. Mut ei se mua haitannu, ku mä sain niin paljon namii! Kivipiiraa, tykkään siitäki, niinku Froliceist.
Se tuomari sano et mun silmät on liian pyöreet. No siis kai ne ny on, ku mä joudun tääl koton niin usein kattelee silmät suurina muiden touhui!!!!

Sit sen näyttelyn jälkeen me lähettiin taas autol sitä laivaa kohti, enää mä en jaksanu ruinaa siit pallomerest. Sou läst siison....

Meil vähän ympyrä sulkeutu, vietiin Leevi ja sen IM kotiin, haettiin Yhmä ja tultiin omaan kotiin. Siistii nähdä taas kaikki kotikamut. Me vähän juostiin pihal ja sit mä kyl simahdin. Tai siis simahdan koht ku tää kirjotus on valmis. Eli nyt.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti